SCIA Engineer 19.1 - Design Accelerated

woensdag, 2 oktober, 2019
Nederlands

Herk-de-Stad, België, 2 Oktober 2019 – SCIA kondigt met veel genoegen de release van SCIA Engineer 19.1 aan, de meest recente update van ons vlaggenschip product voor structurele berekeningen en ontwerp. SCIA Engineer 19.1 volgt hierbij de vorige grote versie van dit jaar, SCIA Engineer 19, op en brengt ons verbeteringen en nieuwe functionaliteiten op het domein van bruikbaarheid, ontwerp van gebouwen met meerdere verdiepingen, controles van staal & aluminium structuren en interoperabiliteit. Dit zal tijd besparen en de productiviteit verhogen bij het werken aan zowel de meer uitdagende projecten als bij de dagelijkse taken.

SCIA Engineer 19.1 zal de oplevering van het project versnelling dankzij de snellere ontwerpfase, meer inzicht in de structuur en een uitgebreide optimalisatie door parametrisch ontwerp.

In SCIA Engineer 19.1 worden het grote aantal mogelijkheden van versie 19 nog verder uitgebreid en de globale efficiëntie van het werk van de structurele ingenieurs wordt verhoogd door:

• Snellere en gemakkelijkere detectie van de kritische plaatsen in beton structuren dankzij de geoptimaliseerde workflow met een gelijktijdig ontwerp en controle voor zowel de uiterste als bruikbaarheids-grenstoestand,
  • Verbeterde resultaten voor de pons afschuif-controle bij funderingsvloeren en kolomkoppen,
  • Verbeterde definitie van de Soil-In parameters bij aardbevingsberekeningen,
  • Ontwerp van aluminium structuren volgens de laatste EN 1999-1-1 + A1 + A2: 2013,
  • en andere ontwerp & controle uitbreidingen voor beton, staal en aluminium.

Wanneer we spreken over meer inzicht in de structuur werden in SCIA Engineer 19.1 onder meer de singulariteitscontrole voor de niet-lineaire berekening geoptimaliseerd, werden enkele uitbreidingen gedaan aan de integratie elementen van versie 19, enz.

In termen van optimalisatie door parametrisch ontwerp werden in deze versie de mogelijkheden van de OpenAPI uitgebreid door het uitbreiden van het modelleer gedeelte en door een directe toegang te voorzien tot het Analytical Data Model dat gebruikt wordt in de achtergrond van de OpenAPI.

Herman Oogink, Head of Strategic Alliances bij SCIA, zegt: “Ik ben trots dat we op zo’n korte tijdspanne de functionaliteit van 19.0 zo veel hebben kunnen uitbreiden.  Vooral de grote verbeteringen aan het aluminium ontwerp zijn indrukwekkend.  Nu is dit volledig in lijn met de laatste versie van de norm, en tegelijkertijd zijn er ook enorm veel functionaliteiten aan toegevoegd.”

Buiten de hierboven vermelde verbeteringen werd in SCIA Engineer 19.1 ook de BIM workflow naar een hoger niveau getild via nieuwe uitbreidingen in de interfaces met Tekla Structures en Revit, en er werden opnieuw een aantal verbeteringen voor de snelheid en functionaliteit verwezenlijkt in verscheidene delen van de software.

Wil je meer te weten komen over SCIA Engineer 19.1, bezoek dan www.scia.net

Over SCIA

SCIA is in 1974 opgericht en is inmiddels een van de meest toonaangevende ontwikkelaars van software voor bouwkundige analyse en ontwerp met ondersteuning voor het Open BIM-proces. SCIA is een volwaardige dochteronderneming van de wereldwijd opererende Nemetschek Group, een toonaangevende aanbieder van software voor architectuur, engineering en de bouw. Het kerndoel van SCIA is gebruikers te helpen bij het maken van de beste bouwkundige ontwerpen. Het bedrijf bereikt dit via een proces van onafgebroken verbeteringen, innovaties en feedback van klanten om krachtige, geavanceerde software te maken.

SCIA Engineer is een geïntegreerde software voor het analyseren en ontwerpen van multimateriaalconstructies voor uiteenlopende gebouwen. Dankzij het brede scala aan functies is het de ideale partner voor het ontwerpen van kantoorgebouwen, industriële installaties, bruggen en andere projecten en dat allemaal binnen dezelfde gebruiksvriendelijke omgeving. De software wordt aangedreven door het enthousiaste en gedreven team van bouwkundigen van SCIA. SCIA Engineer ondersteunt Open BIM en is gecertificeerd voor IFC voor zowel importeren als exporteren.

Contactinformatie

SCIA NV