“The Art of Structural Design - Global Competition 2015” voor bouwkundige en civiele ingenieurs is geopend

maandag, 1 december, 2014

Nemetschek Scia lanceert zijn negende editie van de Internationale  Engineering Contest met als motto “The Art of Structural Design” en met een prijzengeld van 9.000 €.

Herk-de-Stad, België - Scia maakte vandaag bekend dat de deelnemende projecten aan zijn Internationale Engineering Contest 2015 “The Art of Structural Design” vanaf nu kunnen ingestuurd worden.  De negende editie van deze unieke wedstrijd richt zich op inspirerende bouwkundige en civieltechnische constructies en hun ontwerpers.

Deze gerenommeerde tweejaarlijkse wedstrijd staat open voor alle gebruikers van de software die door Nemetschek Scia wordt ontwikkeld en verdeeld. Deelnemen kan vanaf 1 december 2014 tot en met eind februari 2015.

Dr. Ir. Jean-Pierre Rammant, CEO van Nemetschek Scia licht toe: “Elke twee jaar zetten we onze gewaardeerde gebruikers in de constructiewereld in de kijker, en tonen we op welke manier zij een speciale bijdrage leveren aan de wereldwijde bouwkundige gemeenschap. Na elke wedstrijd staan we telkens versteld van de indrukwekkende projecten en van wat geweldige ingenieurs met onze technologie en softwaretools bereiken.

We zijn trots op onze gebruikers. Onze vorige wedstrijd brak alle records, met niet minder dan 127 projecten, ingezonden door 97 ingenieursbureaus en constructiebedrijven uit 28 landen. Voor 2015 willen we verder gaan dan de opbouw en de esthetische vormgeving van de bouwprojecten, en een aantal extra aandachtspunten introduceren, zoals veiligheid, stabiliteit onder zware of speciale omgevingsfactoren, ecologie, duurzaamheid, innovatie, creatief denken en het inzetten van een BIM-workflow.”

Over de wedstrijd

“The Art of Structural Design” is toegankelijk voor alle gebruikers van Scia Engineer en/of Allplan Engineering. De projecten worden opgedeeld in  de volgende vier categorieën:

• Categorie 1: Gebouwen
  • Categorie 2: Civiele constructies
  • Categorie 3: Industriële gebouwen en installaties
  • Categorie 4: Speciale projecten

Een internationale jury van erkende experts en deskundigen beoordeelt de inzendingen. De belangrijkste criteria zijn originaliteit, technische complexiteit, uitstraling en het innovatief gebruik van de software van Scia.

Winnaars en prijzen

Deze wedstrijd biedt alle deelnemers de unieke kans hun technische knowhow en professionele vaardigheden op een wereldwijd platform te etaleren.

De winnaar van elke categorie en de winnaar van de speciale ‘Prize of the Jury’ worden telkens beloond met een prijs van 1.500 € ($US 1.955). Nieuw in deze editie is dat er via de sociale media kanalen van Scia een speciale “Prize of the Public” wordt toegekend. Bovendien krijgen alle winnaars een persoonlijke korte film over hun project aangeboden.

Scia publiceert alle inzendingen  in het boek “The Art of Structural Design 2015”. Van dit gerenommeerde hardcover boek worden duizenden exemplaren wereldwijd verspreid over pers en media, professionele  verenigingen, en alle belangrijke spelers en organisaties in de bouwbranche. Daarnaast is het boek gratis digitaal beschikbaar als e-boek voor mobiele toestellen.

Meer informatie

Praktische informatie en het wedstrijdreglement vindt u op de website van Nemetschek Scia
“The Art of Structural Design - User Contest 2015”: https://contest.scia.net.

Winnaars van de wedstrijd uit 2013

• Cat. 1 - Gebouwen
    SICA met het Museum voor Europese en Mediterrane beschavingen (Marseille, Frankrijk)
  • Cat. 2 - Civiele constructies