De internationale “Inspirations in Engineering” wedstrijd 2013 maakt de namen van haar juryleden bekend

woensdag, 3 juli, 2013

Op 8 juli komt een internationale jury van professionelen en academici uit de constructiewereld samen voor om de achtste internationale engineering wedstrijd van de Nemetschek Structural Group

Herk-de-Stad, België – De Nemetschek Structural Group kondigde vandaag aan dat 9 juryleden samen de tweejaarlijkse engineering wedstrijd - “Inspirations in Engineering” – onder de loep zullen nemen. De deelnemende projecten zullen beoordeeld worden op hun originaliteit, moeilijkheidsgraad, prestige en innovatief gebruik van de software. Speciale aandacht gaat ook uit naar projecten die een praktische toepassing van OpenBIM illustreren.

Deze 8e biënnale wedstrijd stond open voor alle engineering en ontwerpbureaus die software gebruiken van de Nemetschek Structural Group met name Nemetschek Allplan, Nemetschek Scia, Nemetschek Engineering (Precast), Frilo en Glaser. De winnaars en genomineerden zullen geselecteerd worden uit de volgende categorieën: Gebouwen, Civiele constructies, Industriële gebouwen en installaties, Industriële sites en ten slotte Speciale projecten.

Er werden in totaal 150 projecten ingediend, waarvan 127 aan de wedstrijdvoorwaarden voldeden. Deze hoog-kwalitatieve projecten werden ingediend door 97 bedrijven en komen uit 28 verschillende landen.

Over de jury
De juryleden zijn:

• Prof. Jean-Pierre Jaspart - Liège University (B)
  • Mr. David Ball - David Ball Group plc (UK)
  • Prof. Alena Kohoutkova - Czech Technical University of Prague (CZ)
  • Mr. Dick Stoelhorst - BouwWise! (NL)
  • Mr. Yves Duchene - Bureau d’étude Greisch (B)
  • Prof. Jens Kina - KINA Ingenieursleistungen im Bauwesen (D)
  • Prof. Willy Patrick De Wilde - Vrije Universiteit Brussel (B)
  • Mr. Diter Braet - Victor Buyck Steel Construction (F)
  • Mr. Gilbert Vanden Borre - Stabiton bvba (B)

De onafhankelijke multi-nationale jury zal de projecten beoordelen en de genomineerden en winnaar in elk van de wedstrijdcategorieën aanduiden.

Afkondiging van de winnaars
De winnaars en genomineerden van deze wedstrijd zullen begin september bekend en in de kijker gezet worden via de belangrijkste internationale pers en media. Tezelfdertijd zullen we ook ons Inspirations in Engineering boek publiceren, waarin elk project uitgebreid wordt beschreven en geïllustreerd. Meer dan 5000 hardcover exemplaren van dit omvangrijke boek zullen gratis worden verdeeld. Alle winnaars, inclusief de bijkomende ‘Speciale prijs van de jury’, ontvangen 1,500 € (US$1,955) in cash. In totaal wordt er dus 9,000 € (US$11,000) aan prijzen verdeeld.

Dr. Ir. Jean-Pierre Rammant, CEO van Nemetschek Scia en President van de Nemetschek Structural Group, legt uit, “Onze tweejaarlijkse wedstrijd was nooit spannender en uitdagender dan dit jaar. Een eerste blik op de inzendingen belooft unieke projecten, toont buitengewone verwezenlijkingen en innovatief werk van ’s werelds belangrijkste ingenieursbureaus en aannemers. We zijn trots op onze bijdrage aan de ingenieurswereld die – grenzen verlegt – .”

Meer informatie
Meer praktische informatie en het volledige wedstrijdreglement kan u vinden op Nemetschek’s Inspirations in Engineering Contest 2013 website: https://contest.scia.net.