Nemetschek Scia kondigt de Release van Scia Engineer 14 aan: Expanding Design

woensdag, 21 mei, 2014
Nederlands

Herk-de-Stad, 21 mei 2014. - Nemetschek Scia, 's werelds meest vooraanstaande ontwikkelaar van structural engineering en fabricage software die het BIM proces ondersteunen, kondigt de release van Scia Engineer versie 14 aan. In de meest recente upgrade van Nemetschek Scia's vlaggenschip, die wordt gelanceerd onder de naam "Expanding Design", ligt de nadruk op drie kerngebieden: Open Design Checks, Core Analysis & Results Evalation en Gebruiksvriendelijkheid.

“Het is fantastisch om te zien wie én wat Scia Engineer heeft bereikt in de afgelopen 40 jaar", zegt CEO Dr. Jean-Pierre Rammant. “Met personeel in 10 landen en gebruikers in meer dan 80, is Scia Engineer één van de weinige structural design programma's dat echt over de hele wereld wordt gebruikt. Met Scia Engineer 14 wordt aan constructeurs zowel een nieuw programma, als een platform geboden, waarop ze oplossingen kunnen bouwen die aansluiten bij hun ontwerpbehoeften. Het maakt niet uit om welk project dat het gaat, het materiaal dat ze kiezen of waar ter wereld de projecten gebouwd worden.”

Open Design Controles

Bedrijven kunnen nu hun ontwerpmogelijkheden uitbreiden met de door henzelf ontwikkelde berekeningsmethodes, door ze te koppelen aan Scia Engineer's eindige elementen analysemodel.

“We doorbreken het status quo door constructeurs de mogelijkheid te geven, om zelf berekeningen te schrijven en controles uit te voeren met hun favoriete structural design software," zegt Geert Adriaenssens, Business & Product Manager Design Solutions.

Met Open Design Checks in Scia Engineer 14 kunnen bedrijven:

• De door henzelf ontwikkelde berekeningen en controles onderdeel maken van hun werkproces, waardoor minder verschillende handmatig gecoördineerde analysemodellen ontstaan.
  • Precies zien welke formules en methodes worden gebruikt voor een controle. De berekeningen zijn volledig transparant, wat het "black box" gehalte van hedendaagse engineering software elimineert.
  • Voorkomen dat ze afhankelijk zijn van één softwareleverancier. Constructeurs kunnen nu eenvoudig hun analysesoftware uitbreiden, door zelf ontwerpcontroles toe te voegen wanneer nodig.

Core Analysis & Results Evaluation

Er is bijzonder veel aandacht geschonken aan de meest belangrijke functionaliteit in de software - structural analysis:

• 'Automatic Mesh Refinement' technologie - een vooruitstrevende technologie gebaseerd op de laatste bevindingen in het onderzoeksgebied van Eindige Elementen analyse. Met behulp van 'Automatic Mesh Refinement', signaleert Scia Engineer 14 op slimme manier waar de netgrootte moet worden verfijnd. Op basis van toleranties, die door de gebruiker zijn ingegeven, zal de netgenerator automatisch de juiste netinstellingen toepassen. Dit draagt bij aan efficiënter netverfijning en leidt tot nauwkeuriger resultaten.
  • Een nieuw resultatenvenster geeft constructeurs een natuurgetrouw beeld van de verplaatsingen en spanningen bij staven. In een interactieve 3D projectie zien zij in een oogopslag het gedrag van een structuur, wanneer daarop lasten zijn aangebracht.

Gebruiksvriendelijkheid

Scia Engineer is verbeterd op het gebied van gebruiksvriendelijkheid, om zo het proces voor constructeurs te vereenvoudigen en verder te stroomlijnen. Hiertoe behoren onder andere:

• Scia Engineer 14 vergroot op het gebied van BIM de uitwisselingsmogelijkheden door de ondersteuning van Revit 2015 en introduceert daarbij een unieke technologie om modellen te vergelijken.  Scia Engineer signaleert en licht eventuele wijzigingen uit, zodra de modellen worden uitgewisseld tussen de twee programma's. Gebruikers van Tekla kunnen nu gebruik maken van de 64-bit ondersteuning in Scia Engineer 14. De Allplan BIM link is bijgewerkt en ondersteunt Allplan 2014-1. Verder blijft Scia Engineer, als enige IFC 2x3 gecertificeerde structural analysis programma, de drijvende kracht achter Open BIM, zodat het voor ontwerpers, aannemers en fabrikanten eenvoudiger is om modellen uit te wisselen, ongeacht welke BIM zij kiezen.
  • Zowel ondersteuning van lastencombinaties volgens IBC 2012 en ASCE 7-10, als het genereren van 3D wind lasten en toepassing volgens ASCE 7-10.
  • Andere alledaagse verbeteringen, zoals Context Sensitive Online Help, veranderingen aan Table Input, het ontwerp van staalverbindingen volgens de Eurocode, en nog veel meer.

Voor meer informatie over deze en andere onderwerpen, bezoek onze speciaal daarvoor ingerichte website: http://14.scia-engineer.com

Over Nemetschek Scia
Het in 1974 opgerichte Nemetschek Scia is één van de wereldleiders, die zich bezig houdt met de ontwikkeling van software voor structural design, analyse en fabricage die het Open BIM proces ondersteunen. Nemetschek Scia is een dochteronderneming van Nemetschek AG -  een wereldleider op het gebied van software, die het Building Information Modelling (BIM) proces ondersteunt. Voor meer informatie: www.scia.net.

Contactinformatie:
Nemetschek Scia