Nemetschek Scia lanceert Scia Engineer 15

donderdag, 30 april, 2015
Nederlands

Nemetschek Scia,vooraanstaand ontwikkelaar van constructie- en analysesoftware met ondersteuning van het BIM-proces, introduceert Scia Engineer 15. De nieuwste upgrade van Scia’s vlaggenschip brengt het ontwerp van beton en composiet naar een heel ander niveau. De diverse verbeteringen aan het Engineering Report, Open Design Platform en de gebruiksvriendelijkheid van de software geven de dagelijkse productiviteit een flinke boost.

Ontwerp van betonliggers en -kolommen

Het ontwerpen en controleren van gewapendbetonliggers en -kolommen volgens EN 1992 (voor standaarddoorsneden en algemene doorsneden) is volledig herschreven met de allernieuwste Open Design-technologie.
De belangrijkste voordelen van deze nieuwe oplossing zijn:

• Hoge prestaties (volledige benutting van meerdere processorkernen)
  • Transparantie (berekeningen worden overzichtelijk weergegeven met duidelijke formules, tussenliggende stappen, dynamische afbeeldingen, interactiediagrammen, enz.)
  • Veelzijdigheid (ondersteuning van willekeurige doorsneden en alle belastingscondities)
  • Volledigheid (met extra controles, zoals voor het ontwerpen van afschuifwapening voor kolommen, afschuiving en torsie, controles voor doorbuiging op korte en lange termijn)

Ontwerp van staalbetonvloeren

Speciaal voor het ontwerpen van staalbeton wordt in Scia Engineer 15 het nieuwe Analysemodel Staalbetonvloer geïntroduceerd. Hiermee kan de gebruiker zelf de belastingsverdeling controleren, eenvoudig parameters definiëren en nauwkeurig EEM-berekeningen uitvoeren op basis van de exacte orthotropische eigenschappen van geprofileerde stalen platen met betonnen toplagen. Na de analyse worden de staalbetonliggers gecontroleerd met de nieuw ontwikkelde en op Open Design gebaseerde modules en wordt een duidelijk en overzichtelijk berekeningsrapport geproduceerd. De nieuwe functies van het Analysemodel Staalbetonvloer en Ontwerp van staalbetonliggers zijn beschikbaar voor EN1994 en AISC 360-10.

Open Design-platform

De Open Design-technologie in Scia Engineer is verder uitgebreid. Dit betekent dat voor alle objecten in het model (liggers, kolommen, oppervlakken en knooppunten) op maat gemaakte controles en berekeningen kunnen worden uitgevoerd.

Engineering Report

De geïntegreerde en dynamische rapportfunctie Engineering Report is opnieuw verbeterd en biedt de gebruiker: uitgebreide importeermogelijkheden, een hogere snelheid, meerdere lay-outopties en een volledig nieuw voorbeeldvenster.

Algemene verbeteringen

Deze upgrade van Scia Engineer bevat een groot aantal nieuwe functies, verbeteringen en uitbreidingen, zoals 3D-resultaten, dynamische analyses, plasticiteit van stalen 2D elementen, staalontwerp, staalverbindingen, Tabelinvoer, Tabelresultaten, enz.

Speciale website

Meer informatie vindt u op onze Scia Engineer 15 website http://15.scia-engineer.com /

Over Nemetschek Scia

Nemetschek Scia is in 1974 opgericht en is inmiddels een van de meest toonaangevende ontwikkelaars van software voor constructieanalyse en -ontwerp met ondersteuning voor Open BIM. Nemetschek Scia is een volledige dochteronderneming van Nemetschek AG, wereldwijd koploper op het gebied van Building Information Modelling (BIM) workflow ondersteunende software. Meer informatie vindt u op www.scia.net.

Nemetschek Scia
3540 Herk-de-Stad