Nemetschek Scia presenteert Scia Engineer 2013: Zet je ingenieurscompetenties in de kijker

donderdag, 13 juni, 2013
Nederlands

Brussels, 17. juni 2013.

Nemetschek Scia publiceert vandaag haar recentste versie van Scia Engineer,  nl. v2013. In deze versie van Scia Engineer maakt het bedrijf opnieuw haar engagement waar om de nieuwste technologieën in haar 3D analyse software te integreren.

Bovenop een aantal verbeteringen op het vlak van productiviteit en gebruikersinterface introduceert Scia Engineer 2013 ook een innovatief Engineering Report. Deze rapportage-tool zal u helpen om state-of-the art en professioneel ogende berekeningsnota’s op te maken.
Nemetschek Scia introduceert eveneens een revolutionaire Open Design Check technologie, die  ingenieurs toelaat om hun eigen controles te schrijven om die vervolgens stand-alone, dan wel geïntegreerd in Scia Engineer, te gaan gebruiken.
Tot slot biedt Scia Engineer 2013 u ook belangrijke verbeteringen op het vlak van aardbevingsontwerp voor gebouwen.

Engineering Report

Scia Engineer 2013 biedt ingenieurs een nieuw en innovatief Engineering Report, die hen in staat stelt om, heel eenvoudig, professioneel ogende rapporten, conform de eigen bedrijfsstandaard, te genereren.
U beschikt hierbij onder andere over:

• Volledige multi-proces ondersteuning voor een hogere performantie en optimaal gebruik van het beschikbaar geheugen.
  • Klembord-integratie om vanuit om het even welke Windows toepassing informatie te kunnen knippen en plakken in het Engineering Report.
  • Eenvoudig publiceren en delen van Engineering Reports onder de vorm van 3D-PDFs, MS Office documenten of webformaten.
  • Heldere en moderne gebruikersinterface, gebaseerd op de MS ribbon-technologie.
  • Alle documenten die betrekking hebben op het project (project data, berekeningsresultaten, modelafbeeldingen, externe afbeeldingen, deelrapporten, etc.) worden in één enkel bestand gecentraliseerd en beheerd.

Open Design Checks en Scia Design Forms

Nemetschek Scia introduceert eveneens haar Open Design Check technologie. Een nieuwe stand-alone toepassing, genaamd Scia Design Forms, laat ingenieurs toe om hun eigen berekeningen te schrijven.  Controles, die zijn geschreven in Scia Design Forms, kunnen afzonderlijk gebruikt worden, maar evenzo gelinkt worden met Scia Engineer.
Indien ze worden gelinkt aan Scia Engineer, worden de resultaten, verkregen uit het Design Form gebruikt en afgebeeld binnen Scia Engineer. Op deze manier kan u de integrale visualisatie- en rapporteringsmogelijkheden van Scia Engineer aanwenden voor uw eigen controles.

Uitbreidingen binnen het seismisch ontwerp van gebouwen

In Scia Engineer 2013 beschikt u  over de Improved Reduced System (IRS) methode die tot 10 keer sneller resultaten oplevert dan voorheen. De uitvoer van de aardbevingsberekening werd uitgebreid en vereenvoudigd. Als voorbeeld kunnen we stellen dat, in Scia Engineer 2013, alle relevante resultaten van een aardbevingsontwerp eenvoudig weergegeven worden – van resulterende dwarskrachten in wanden tot globale resultaten per verdieping.

Andere belangrijke verbeteringen

• Uitbreidingen binnen de brugcombinaties + controles conform de Eurocode
  • Braziliaanse NBR betonnorm voor balken & kolommen
  • Houtcontroles conform EN-1995 voor tapse en gebogen staven
  • Resultaten per verdieping voor statische en dynamische analyses
  • Verbeterde berekening van de doorsnedekarakteristieken voor torsie en dwarskracht
  • Assistent voor wapeningsschema’sVerbeteringen in de IFC-interface, die tevens geleid hebben tot een vernieuwing van onze IFC 2x3 certificatie
  • Opslag in de cloud, direct vanuit Scia Engineer
  • Een nieuwe versie van ECtools met een betere integratie in Scia Engineer

Meer weten?

Over Scia Engineer

Al decennia lang helpt Scia Engineer ingenieurs bij hun innovatieve ontwerpen volgens de recentste bouwnormen, en verhoogt ze hun performantie voor alle types structuren, gaande van woningen, over hoogbouw en infrastructuur tot industriële en milieuprojecten.

Over ​Nemetschek Scia

Sinds de oprichting in 1974 is Nemetschek Scia één van ‘s werelds belangrijkste ontwikkelaars geworden op het vlak van structuurontwerp-, analyse- en fabricatiesoftware voor procesintegratie conform het Open BIM proces. Nemetschek Scia is een 100% dochter van Nemetschek AG - wereldleider in software en pionier in de ondersteuning van Building Information Modelling (BIM) workflows.

Voor meer informatie, contacteer

Nemetschek Scia nv -  Marketing Department