SCIA en IDEA StatiCa versterken hun samenwerking en breiden deze uit naar de Benelux

woensdag, 4 september, 2019
Nederlands

Herk-de-Stad, 4 september 2019 – Na twee jaar van positieve samenwerking op de Franse markt breidt SCIA haar partnership met IDEA StatiCa verder uit. Zodoende wordt de onderneming – die deel uitmaakt van de Nemetschek Group – ook voor haar thuismarkt de Benelux officieel verdeler voor de uitgever van verbindingssoftware.

Een Frans succesverhaal

In 2017 sloegen SCIA en IDEA StatiCa de handen in elkaar om de berekeningssoftware voor stalen verbindingen IDEA StatiCa Connection op de Franse markt te zetten. Deze samenwerking was allesbehalve toeval, gezien het feit dat de software een perfecte aanvulling vormt op SCIA Engineer. Voortbouwend op dit succes werd SCIA recent ook officieel verdeler van de verschillende IDEA StatiCa softwareoplossingen die toegewijd zijn aan de betonsector, met name IDEA StatiCa “Concrete”, “Detail” en “Prestressing”.

Het grote gebruiksgemak van de IDEA StatiCa software en de afwezigheid van equivalente software zorgden voor een veelbelovende start in Frankrijk. Onder de gebruikers vinden we onder meer Eiffage Métal, SMB Constructions Métalliques en de Briand groep.

Het beste van twee werelden

Deze samenwerking is van groot belang voor beide partijen, gezien de mogelijkheden die IDEA StatiCa biedt voor de berekening van complexe verbindingen (die gebruikelijk zijn voor staal) en het wapeningsontwerp van ongebruikelijke types elementen uit gewapend beton en spanbeton.

Voortaan kan SCIA haar klanten dus voorzien van een hoogkwalitatieve oplossing voor structurele analyse – SCIA Engineer – die naadloos integreert met de allerbeste oplossing voor het ontwerp van stalen verbindingen. Bovendien kan SCIA ook een superieure standalone oplossing aanbieden voor het snel checken van betonnen structuren (inclusief voor- en naspanning)

“Bouwkundig ingenieurs verdienen toegang tot de beste tools en workflows die geleverd worden door competente experts. We zijn erg blij met de samenwerking met SCIA en de gehele Nemetschek Group aangezien dat precies is waar zij voor staan.”

Lubomir Sabatka, CEO, IDEA StatiCa

Een rooskleurige toekomst

De samenwerking tussen SCIA en IDEA StatiCa wordt dus sterker en breidt zich voor zowel staal- als betonoplossingen uit naar België, Nederland en Luxemburg. Dit zal zowel nu als in de toekomst leiden tot innovatie en op die manier bijdragen aan het succes van alle klanten.

Om al haar klanten de best mogelijke ervaring te kunnen bieden, zal SCIA hen met betrekking tot de IDEA StatiCa software ondersteunen via de gebruikelijke supportkanalen.

“We zijn ontzettend enthousiast over deze versterkte relatie met IDEA StatiCa. Onze klanten zijn onze absolute prioriteit en door samen te werken met IDEA StatiCa weten we zeker dat we hen kunnen voorzien van de perfecte aanvulling op onze eigen berekeningssoftware.”

Herman Oogink, Head of Strategic Alliances, SCIA

Over SCIA

SCIA werd opgericht in 1974 en is inmiddels een van de meest toonaangevende ontwikkelaars van software voor bouwkundige analyse en ontwerp met ondersteuning voor het Open BIM-proces. SCIA is een volwaardige dochteronderneming van de wereldwijd opererende Nemetschek Group, een toonaangevende aanbieder van software voor architectuur, engineering en de bouwsector. Het kerndoel van SCIA is gebruikers te helpen bij het maken van de beste bouwkundige ontwerpen. Het bedrijf bereikt dit via een proces van onafgebroken verbeteringen, innovaties en feedback van klanten om krachtige, geavanceerde software te maken.

SCIA Engineer is een geïntegreerde software voor het analyseren en ontwerpen van multimateriaalconstructies voor uiteenlopende constructies. Dankzij het brede scala aan functies is het de ideale partner voor het ontwerpen van kantoorgebouwen, industriële installaties, bruggen en andere projecten en dat allemaal binnen dezelfde gebruiksvriendelijke omgeving. De software wordt aangedreven door het enthousiaste en gedreven team van bouwkundigen van SCIA. SCIA Engineer ondersteunt Open BIM en is gecertificeerd voor IFC voor zowel importeren als exporteren.

Over IDEA StatiCa

IDEA StatiCa ontwikkelt software voor bouwkundig ingenieurs, fabrikanten, consultants en alle anderen die structurele analyses uitvoeren en / of gebruiken. Ons ontwikkelingsteam onderzoekt en test nieuwe methodes om het gedrag van structuren en hun onderdelen te analyseren, en brengt deze in de praktijk. Op basis hiervan ontwikkelden we IDEA StatiCa, een software die ingenieurs van over de hele wereld toelaat om sneller te werken, nationale vereisten diepgaand te controleren en de optimale hoeveelheid materiaal te gebruiken. Met onze software hebben we tot doel elke nieuwe constructie wereldwijd veiliger en goedkoper te maken. Het hoofdkantoor van IDEA StatiCa is gelegen in Brno, Tsjechië.

SCIA NV

Mevr. Katrien De Geest
Director Marketing

3540 Herk-de-Stad (Belgium)