SCIA and Allplan maken de winnaars bekend van hun User Contest 2015

maandag, 21 september, 2015

Herk-de-Stad, 21 september 2015 - SCIA en Allplan, twee toonaangevende bedrijven in de wereld van bouwkundige en BIM software voor de constructie industrie, onthullen vandaag de winnaars van hun 2015 “The Art in Structural Design” wedstrijd. Deze competitie zet unieke constructies en innovatieve realisaties van ‘s werelds beste ingenieurs in de kijker.

Een onafhankelijke internationale jury van negen gerenommeerde experts en academici evalueerde 134 projecten, wereldwijd verspreid over de 4 continenten. De winnaars van deze editie werden geselecteerd binnen vier categorieën en beoordeeld op originaliteit van het project, complexiteit en innovatief gebruik van de software.

Ook werd de “Speciale BIM Prijs van de Jury” uitgereikt, waarbij de geavanceerde implementatie van BIM en interoperabiliteit werden beloond. In de negende editie van deze gerommeerde wedstrijd mochten de Allplan en SCIA gebruikers voor het eerst hun eigen stem uitbrengen via de “Prijs van het Publiek”. Dit zijn de winnaars:

• Gebouwen (Cat. 1): Pell Frischmann / Blavatnik Overheidsschool - Oxford (UK)
  • Civiele Constructies (Cat 2):  BAS bvba / Voetgangersbrug - Wenduine (BE)
  • Industriële Gebouwen & Installaties (Cat. 3): BG Ingénieurs Conseils / Nant de Drance - Chamonix (CH)
  • Speciale Projecten (Cat. 4): Royal HaskoningDHV / Markthal - Rotterdam (NL)
  • Speciale BIM Prijs van de Jury:  Building s.r.o / Modern Kantoorgebouw - Praag (CZ)
  • Prijs van het Publiek: Aecom / Serpentine Gallery - Londen (UK)

Alle weerhouden inzendingen en de winnaars worden gepubliceerd in een aantrekkelijk boek met de toepasselijke titel “The Art of Structural Design”. Dit 175 pagina’s dikke boek is als hardcover en onder diverse digitale formaten beschikbaar. Aan elk van de 6 winnaars wordt een geldprijs van 1.500 euro toegekend.

Open BIM en de Prijs van de Jury

Dhr. Patrik Heider, Woordvoerder van de Raad van Bestuur en CFOO van de Nemetschek Group, licht het volgende toe: “Deze negende editie van onze ‘engineering awards’ is een bekroning en blijk van waardering voor de vele inspirerende bouwkundige en civiele projecten en het buitengewone werk van hun ontwerpers. Interoperabiliteit en het belang van BIM binnen de werkprocessen zijn vandaag de dag onmisbaar. Bij de beoordeling van de deelnemende projecten zijn we trots op de wijdverbreide toepassing van deze BIM gedachten, waarbij SCIA en Allplan voortdurend ingezet worden als engineering software tools.

Het belang van het toepassen van deze BIM workflow wordt bevestigd door de jury bij de toekenning van de “Speciale BIM Prijs van de Jury” aan Building s.r.o., voor hun moderne ‘Aviatica’ Kantoorgebouw. Hun commentaar: “Dit project onderscheidt zich door de geavanceerde toepassing en de concrete implementatie van Open BIM. Het gebruik van het IFC formaat om modellen uit te wisselen tussen Allplan Engineering en SCIA Engineer in de ontwerpfase en tenslotte het gebruik van het hele model voor toekomstig facility management is erg indrukwekkend.

Links naar meer informatie

Voor de Pers

Hier vindt u onze persdocumenten.

Deze pagina bevat:

• Dit persbericht in verschillende talen
  • Het User Contest 2015 boek - "The Art of Structural Design" in PDF formaat
  • Een brochure met een introductie op en citaten van de jury over de winnaars in zeven talen
  • Afzonderlijke PDF bestanden van alle winnende projecten
  • Bedrijfslogo’s van alle winnaars
  • Screenshots en afbeeldingen van alle winnende projecten
  • Logo van de organiserende firma’s Allplan en SCIA

Over SCIA

Opgericht in 1974, is SCIA uitgegroeid tot één van ‘s werelds meest toonaangevende ontwikkelaars van reken- en ontwerpsoftware die het Open BIM proces ondersteunen. SCIA is een volledige dochteronderneming van de Nemetschek Group – wereldleider in software die de Building Information Modelling (BIM) workflow ondersteunt. SCIA Engineer is een geïntegreerde software voor het analyseren en ontwerpen van multimateriaalconstructies voor uiteenlopende projecten. Dankzij de flexibele inzetmogelijkheden is het geschikt voor diverse projecten: het ontwerpen van kantoorgebouwen, industriële installaties en bruggen. Allemaal binnen dezelfde gebruiksvriendelijke omgeving.

Over Allplan

Allplan, met hoofdkantoor in München, is één van Europa’s toonaangevende leveranciers van Building Information Modelling (BIM) oplossingen. Als volledige dochteronderneming van de Nemetschek Group, ontwikkelt Allplan krachtige IT oplossingen voor architecten, bouwkundige ingenieurs, bouwbedrijven, en facility managers. Het kernproduct Allplan biedt flexibele en efficiënte tools voor een naadloze planning en realisatie van visionaire architectuur en innovatieve engineering projecten. Allplan wordt momenteel wereldwijd in 19 verschillende talen gebruikt. Het overspant alle toepassingsniveau ’s van een BIM-gebaseerd CAD systeem: van eenvoudige 2D tekeningen tot 3D modellen met geïntegreerde hoeveelheid- en kostenbepaling. Allplan ondersteunt eveneens het Open BIM initiatief en de IFC standaard om de interoperabiliteit te verzekeren tijdens het hele constructieproces.

Attn. Mr. Cyril Heck
3540 Herk-de-Stad (België)