SCIA baseert SCIA Engineer 17.1 op user feedback

dinsdag, 12 december, 2017

Herk-de-Stad, België – 12 december 2017 – Vandaag is SCIA Engineer 17.1 op de markt gebracht. De nieuwe versie van de bouwkundige ontwerp- en berekeningssoftware bevat een verdere uitbreiding van de functionaliteiten die in juni 2017 in SCIA Engineer 17 geïntroduceerd werden. Door de feedback van gebruikers mee te nemen in versie 17.1, is SCIA erin geslaagd een nog efficiëntere tool op de markt te brengen voor bouwkundig ingenieurs.

Versie 17.1 biedt de gebruiker een aantal belangrijke voordelen op het gebied van betonontwerp, BIM, belastingen en gebruiksvriendelijkheid. De nieuwe versie biedt ook meer gestroomlijnde workflows en een hogere mate van transparantie, waardoor de bouwkundige ingenieurs nog sneller en met meer precisie kunnen werken.

“SCIA Engineer 17.1 is gebaseerd op de feedback die de gebruikers van SCIA Engineer 17 gaven tijdens conferenties en online events. De nieuwe versie biedt de gebruikers in Europa en de VS nog meer voordelen. Deze betreffen vooral de nieuwe Eurocode 2 (EC2) 2D betonresultaten en controle van ponsafschuiving. SCIA 17.1 bevat ook een nieuwe functie voor de robuuste en nauwkeurige ‘live load reduction' in overeenstemming met ASCE. Bovendien hebben we een aantal verbeteringen doorgevoerd op het gebied van gebruiksvriendelijkheid,” vertelt Cyril Heck, Chief Product en Marketing Officer bij SCIA.

SCIA Engineer 17.1 bevat o.a. de volgende nieuwe functionaliteiten en verbeteringen:

Betonontwerp:

• Controle van ponsafschuiving met één druk op de knop, waarbij de software automatisch rekening houdt met openingen
  • Grafische weergave van de effectieve hoogte van een doorsnede
  • Conversie van de berekende wapening (mm2) naar wapeningsnetten (diameters en afstanden)
  • Kleurgecodeerde weergave van eenheidscontroles voor de resultaten van 2D-beton (CDD en scheurvorming)
  • Berekening van de spanningslimiet volgens NEN-EN 1992-1-1
  • Nieuwe Roemeense en Spaanse Nationale Bijlagen
  • Update van de Oostenrijkse en Tsjechische Nationale Bijlagen

BIM:

• Update van Revit-koppeling voor samengestelde staalbetonliggerdata, metaaldek en stalen raveelbalken

Belastingen en gebruiksvriendelijkheid:

• Inlaat oppervlakteverdeling op panelen met openingen
  • ASCE-conforme ‘live load reduction’
  • Verschillende verbeteringen in de gebruiksvriendelijkheid, waaronder standaard imperiale eenheden en het gebruik van legenda voor grafische resultaten

Over SCIA

Opgericht in 1974, is SCIA vandaag een van ‘s werelds meest vooraanstaande ontwikkelaars van bouwkundige ontwerp- en berekeningssoftware die het Open BIM-proces ondersteunt. SCIA is een dochteronderneming van de wereldwijd opererende Nemetschek Group, een softwareleverancier voor de AEC-markt (Architecture, Engineering & Construction). SCIA Engineer is een geïntegreerde multi-materiaal analyse- en ontwerpsoftware voor allerlei soorten projecten, zoals kantoorgebouwen, industriële installaties en bruggen. De innovatieve software maakt modellering, analyse, ontwerp en reportage mogelijk in een intuïtieve en gebruiksvriendelijke omgeving. De drijfkracht achter SCIA Engineer is de toewijding aan innovatie, onderzoek en ontwikkeling, gecombineerd met de inspiratie en de input van haar klanten. SCIA Engineer ondersteunt Open BIM en is IFC-gecertificeerd voor import en export.

T.a.v.  Petra Zlotá
3540 Herk-de-Stad