SCIA Engineer 16.1 versterkt verder de stevige basis voor het structureel ontwerp in versie 16

maandag, 14 november, 2016
Nederlands

Continue ontwikkeling, rechtstreeks geïnspireerd door feedback van klanten, resulteert in een andere versie van succesvolle structurele engineering software

Herk-de-Stad, België, (14 november, 2016) – SCIA, een wereldwijde leider in constructieve ontwerpsoftware die het BIM-proces ondersteunt, kondigt met trots de release van SCIA Engineer 16.1 aan. Deze versie bevat een groot aantal verbeteringen en uitbreidingen voornamelijk in het normontwerp, seismische analyse, BIM en de dagdagelijkse praktijk.

“In deze tweede release van het jaar richtten we ons hoofdzakelijk op het leveren van toegevoegde waarde voor onze klanten met onderhoud. Het merendeel van de functies en aanpassingen geleverd in deze versie zijn gebaseerd op hun waardevolle feedback.”, zegt Hilde Sevens, CEO van SCIA. “Deze nieuwe mogelijkheden breiden verder de toepasbaarheid van ons kernproduct uit. We zijn erg trots op de volledigheid van onze oplossing voor het ontwerp van gebouwen van verschillende materialen.”

Een deel van de verbeteringen en extra functies in deze release zijn onder andere:

voor Europese klanten:

• Complete workflow voor het ontwerp van gewapende betonnen balken, kolommen en ribben in overeenstemming met de Eurocodes.
  • Sterkere integratie van de Sectie Controle in de algemene workflow van het ontwerp.
  • Volledig conform de norm het ontwerp van vloerplaten inclusief het versterkingseffect van de betonnen blok.
  • Berekeningsmogelijkheden uitgebreid met de toevoeging van het seismisch spectrum volgens de laatste Nederlandse Praktijkrichtlijn NPR 9998.
  • Ontwerp van samengestelde liggers (staal/beton) voor het Verenigd Koninkrijk rekening houdend met recente studies en moderne geometrieën van beplatingen.

voor Amerikaanse klanten:

• Verbeteringen in het Amerikaans ontwerp van samengestelde liggers (staal/beton), inclusief openingen in het lijf en andere normspecifieke bepalingen.
  • Gloednieuwe oplossing voor het ontwerp van platen en vloeren volgens ACI 318-14.
  • Integratie van de equivalente laterale kracht (ELK) methode conform VS, inclusief uitgebreide ondersteuning voor ASCE 7-10 Hoofdstuk 12.

BIM

In deze nieuwste versie zet SCIA haar actieve promotie van Open BIM verder. De verwerking van zeer grote IFC-bestanden is geoptimaliseerd wat resulteert in een aanzienlijk snellere import en aanzienlijk verbeterd geheugenbeheer. Bovendien is de Revit-link in SCIA Engineer 16.1 nu compatibel met Revit 2017 (build 297).

In aanvulling op deze uitgelichte kenmerken brengt SCIA Engineer 16.1 ook tientallen verbeteringen gebaseerd op feedback van gebruikers voor de dagdagelijkse praktijk.

Voor meer informatie over SCIA Engineer 16.1, of om een gratis proefversie te downloaden, kan u terecht op http://www.scia.net

Over SCIA

Opgericht in 1974, is SCIA vandaag één van ‘s werelds meest vooraanstaande ontwikkelaars van berekenings- en ontwerpsoftware die het Open BIM proces ondersteunt. SCIA Engineer is een geïntegreerde multimateriaal analyse- en ontwerpsoftware voor allerlei soorten projecten. Dankzij het brede scala aan mogelijkheden is het geschikt voor allerlei soorten projecten: het ontwerpen van kantoorgebouwen, industriële installaties en bruggen, allemaal vanuit dezelfde gebruiksvriendelijke omgeving. SCIA is onderdeel van de Nemetschek Group, een wereldwijd toonaangevende softwareleverancier voor de AEC markt (Architecture, Engineering & Construction).

Tav. Mr. Cyril Heck
Industrieweg 1007, 3540 Herk-de-Stad (België)

E-mail: c.heck@scia.net