SCIA Engineer 18: SCIA Engineer 18: gestroomlijnde workflow, geavanceerd materiaalontwerp en verbeterde BIM-koppelingen

dinsdag, 29 mei, 2018

Herk-de-Stad, België, 29 mei 2018 – SCIA kondigt met veel genoegen de lancering van SCIA Engineer 18 aan: de nieuwste versie van de software voor bouwkundige analyse en ontwerp. De nieuwe release biedt significante verbeteringen en functionaliteit waarmee constructeurs hun workflow stroomlijnen, geavanceerde materialen ontwerpen en effectiever met BIM-processen werken.

Dit zijn enkele nieuwe verbeteringen in SCIA Engineer 18:

Betere bruikbaarheid met gestroomlijnde workflows

De aandacht voor gebruiksvriendelijkheid levert diverse verbeteringen op, zoals meer automatisering in de hele workflow, een nieuwe grafische besturing voor effectieve 3D-navigatie en eenvoudigere knikinstellingen. Hierdoor kunnen gebruikers effectiever en intuïtiever werken. De website van SCIA (www.scia.net) bevat nu een speciale leeromgeving met verbeterde leermaterialen, waarmee de nieuwe gebruikers sneller vertrouwd raken met de software en de gevorderde gebruikers hun kennis verdiepen.

Geavanceerde materialen en vloersystemen

SCIA Engineer 18 biedt meer mogelijkheden voor economische, duidelijk gedocumenteerde ontwerpen voor nieuwe materialen en vloersystemen. SCIA Engineer 18 is ook de eerste rekensoftware die een slimme en geavanceerde oplossing biedt voor het ontwerpen en berekenen van staalvezelversterkt beton. Deze oplossing is ontworpen in nauwe samenwerking met Bekaert, de wereldwijde producent van staaldraad. Daarnaast biedt SCIA Engineer 18 optimalisatie van composietvloeren, uitgebreide mogelijkheden voor het ontwerp van ponsafschuiving en ondersteuning van adds-ons voor structureel glas- en funderingsontwerp.

Uitgebreide informatiestroom in BIM

De Revit- en Tekla Structures-koppelingen bieden uitgebreide informatieondersteuning voor beton- en staaldetaillering. De koppeling tussen Tekla Structures en SCIA Engineer ondersteunt het uitwisselen van gegevens in twee richtingen en het overdragen van eindreacties voor het detailleren van verbindingen in Tekla Structures. De Revit-koppeling ondersteunt nu ook het exporteren van wapening van liggers en platen.

Cyril Heck, Chief Product en Marketing Officer, SCIA, zegt: "We hebben bij het ontwikkelen van SCIA Engineer altijd rekening gehouden met de feedback van onze gebruikers. In deze release hebben we onze gebruikers nog meer bij het proces betrokken. Gebruikers konden deelnemen aan het onlangs gelanceerde "SCIA Insider Program" en in dit kader enkele nieuwe functies controleren en testen. Zo konden we samen met onze gebruikers de ontwikkeling van de software in een richting sturen die aansluit bij de behoeften van de gebruikers. Ik ben ook erg trots op de samenwerking met Bekaert. We hebben samen een innovatieve oplossing voor staalvezelversterkt beton ontwikkeld. Onze gebruikers genieten nu van de voordelen van dit materiaal in hun ontwerpen. In deze release hebben we de software een grote stap voorwaarts gebracht, zowel met extra functies, als met betere bruikbaarheid in een vernieuwde SCIA-huisstijl.

Meer informatie over SCIA Engineer 18 vindt u op www.scia.net.

Contactinformatie

SCIA nv
T.a.v. Ms. Petra Zlotá
Industrieweg 1007, 3540 Herk-de-Stad, België

Email: p.zlota@scia.net
www.scia.net

Over SCIA
SCIA is in 1974 opgericht en is inmiddels een van de meest toonaangevende ontwikkelaars van software voor bouwkundige analyse en ontwerp met ondersteuning voor Open BIM-processen. SCIA is een dochteronderneming van de wereldwijd opererende Nemetschek Group, een aanbieder van software voor architectuur, engineering en bouw. Het kerndoel van SCIA is gebruikers te helpen bij het maken van de beste bouwkundige ontwerpen. Het bedrijf bereikt dit via een proces van continue innovaties en feedback van klanten om een krachtige, geavanceerde software te maken.

SCIA Engineer is een geïntegreerde software voor het analyseren en ontwerpen van constructies met meerdere materialen. Dankzij het brede gamma aan functies, is het de ideale partner voor het ontwerpen van kantoorgebouwen, industriële gebouwen en installaties, bruggen en andere projecten en dat allemaal binnen dezelfde gebruiksvriendelijke omgeving. De software wordt aangedreven door het enthousiaste en gedreven team van constructeurs van SCIA. SCIA Engineer ondersteunt Open BIM en is gecertificeerd voor IFC, voor zowel importeren als exporteren. Meer informatie over SCIA vindt u op www.scia.net.