SCIA Engineer 20 - Endless possibilities. Simply achieved.

dinsdag, 8 september, 2020
Nederlands

Hasselt, België, 8 september 2020 – SCIA kondigt vandaag de lancering aan van SCIA Engineer 20. SCIA investeert onophoudelijk in R&D en verbetert de software regelmatig met uitbreidingen en verbeteringen. De nieuwste update van de oplossing voor geïntegreerde structurele analyse en ontwerp, SCIA Engineer 20, biedt talloze verbeteringen waarmee bouwkundigen beton- en staalstructuren nog sneller en eenvoudiger kunnen ontwerpen dan voorheen. Dankzij de nieuwe mogelijkheden kunnen bouwkundigen kostbare tijd besparen en een veilig, betrouwbaar en economisch ontwerp produceren met een minimum aan handmatige inspanning. Gebouwen met meerdere verdiepingen, stalen hallen, voorgespannen structuren, speciale soorten constructies - de mogelijkheden zijn eindeloos ... en eenvoudig te realiseren.

Economisch en eenvoudiger betonontwerp

Regelmatige en routinematige taken hebben een nieuwe automatisering die kostbare tijd helpt besparen. SCIA Engineer 20 berekent automatisch de effectieve breedtes van betonribben. Een geoptimaliseerde designprocedure bepaalt onmiddellijk hoeveel wapening nodig is om aan alle normcontroles te voldoen, waarbij gestreefd wordt naar een hoge benuttingsgraad zodat het resultaat een veilig en economisch design is zonder materiaalverspilling.

Snelle analyse en ontwerp van voorgespannen beton

Met de geüpdatete 64-bitsoplossing voor voorgespannen beton in SCIA Engineer 20 kunnen bouwkundigen zelfs van grote en complexe voorgespannen en nagespannen structuren een snelle en uitgebreide analyse maken. De geïntegreerde, complete en helder gedocumenteerde Eurocode-controles garanderen vervolgens dat het uiteindelijke ontwerp veilig en betrouwbaar is.

Veilig en economisch staalontwerp met heldere rapportage

SCIA Engineer biedt al geruime tijd een oplossing voor het veilig en economisch ontwerpen van staalstructuren, die niet alleen voldoen aan de meest actuele normen, maar waarbij ook rekening wordt gehouden met aanbevelingen van recente onderzoeksprojecten. SCIA Engineer 20 breidt de rapportagemogelijkheden uit met de mogelijkheid voor een samenvatting op één A4-pagina en nieuwe mogelijkheden voor het rapporteren van berekeningen van de bruikbaarheidsgrenstoestand.

Effectieve en eenvoudigere samenwerking met modelleerders en tekenaars

IM is tegenwoordig een integraal onderdeel van de technische workflow. SCIA Engineer 20 biedt nieuwe opties voor het delen van gegevens tussen SCIA Engineer en Revit of Tekla Structures. Dankzij het in twee richtingen uitwisselen van gegevens over wapening in betonelementen kunnen bouwkundigen onder andere de oorspronkelijke wapening in de modelleersoftware modelleren, normcontroles en optimalisering in SCIA Engineer uitvoeren en vervolgens de tekeningen in het CAD-programma voltooien.

Daarnaast zetten we de traditie voort dat in elke nieuwe versie van SCIA Engineer drie verbeteringen zijn opgenomen waarvoor de meeste leden van het SCIA Insiders-programma hebben gestemd.

Nele Deckers, Director Product & Design, zegt: “SCIA Engineer 20 zorgt voor een productiviteitsverbetering van zowel beton- als staalberekeningen. Zo werd onder andere het 1D betonontwerp sterk verbeterd door de methode ervoor aan te passen naar deze gebruikt voor de controle. Dit resulteert in een eenvoudiger te begrijpen én economischer ontwerp. Ook voor staal verbeterden we de uitvoer naar een 1-pagina rapport en meer specifiek voor onze steigerbouwklanten is er nu een gedetailleerd rapport beschikbaar met extra koppelingscontroles en dit alles in onze 64-bit versie van SCIA Engineer 20.
Deze versie werd mogelijk gemaakt mede door onze klanten en alle feedback die we van hen ontvingen, samen met de passie en de toewijding van het volledige ontwikkelings- en productteam. Met trots kan ik ook melden dat we voor het vierde jaar op rij, de top drie van onze jaarlijkse customer poll wisten te ontwikkelen. Ik wil dan ook alle klanten bedanken en eveneens het volledige SCIA team om dit mogelijk te maken.”

SCIA Engineer 20 benadrukt de missie van SCIA om elk jaar de bouwkundige software een stap verder te brengen, zodat bouwtechnici elk jaar meer kunnen bereiken.

Voor meer informatie over alle nieuwe functies in SCIA Engineer 20 gaat u naar www.scia.net.

Over SCIA

SCIA is in 1974 opgericht en is inmiddels een van de meest toonaangevende ontwikkelaars van software voor bouwkundige analyse en ontwerp met ondersteuning voor het Open BIM-proces. SCIA is een volwaardige dochteronderneming van de wereldwijd opererende Nemetschek Group, een toonaangevende aanbieder van software voor architectuur, engineering en de bouw. Nemetschek is wereldwijd een vooraanstaande ondernemingsgroep, biedt softwareoplossingen voor de complete levenscyclus van bouw- en infrastructurele projecten en neemt klanten mee naar de toekomst van digitalisering, met momenteel meer dan 6 miljoen gebruikers over de hele wereld. Het belangrijkste doel van SCIA is gebruikers te helpen bij het maken van de beste bouwkundige ontwerpen. Het bedrijf bereikt dit via een proces van onafgebroken verbeteringen, innovaties en feedback van klanten om krachtige, geavanceerde software te maken.

SCIA Engineer is een geïntegreerde software voor het analyseren en ontwerpen van multimateriaal constructies voor uiteenlopende gebouwen. Dankzij het brede scala aan functies is het de ideale partner voor het ontwerpen van kantoorgebouwen, industriële installaties, bruggen en andere projecten en dat allemaal binnen dezelfde gebruiksvriendelijke omgeving. De software wordt aangedreven door het enthousiaste en toegewijde team van bouwkundigen van SCIA. SCIA Engineer ondersteunt Open BIM en is gecertificeerd voor IFC voor zowel importeren als exporteren. Het biedt oplossingen voor elk bedrijf en elke technische workflow, van samenhangende tot aan geïntegreerde modellen.

Contactinformatie

SCIA NV