SCIA Engineer, het BIM-platform voor bouwkundige en civiele constructies, wint Franse prijs voor digitale gebouwtransitie

maandag, 5 december, 2016

SCIA in Frankrijk eervol onderscheiden in overheidsprogramma voor de bouwsector.

Herk-de-Stad (België), 5 december 2016 - SCIA, een wereldwijd toonaangevende ontwikkelaar van bouwkundige designsoftware met BIM-ondersteuning, maakt met trots bekend dat SCIA Engineer in Parijs is onderscheiden met de Digital Building Transition Award in de categorie Structural and Civil Engineering.

Het door de Franse overheid ingestelde Plan Transition Numérique dans le Bâtiment (PTNB) bekroont software-innovaties die professionals op het gebied van gebouwdesign en constructie in staat stellen gebruik te (gaan) maken van een BIM-workflow. Het doel van de prijzen is die specifieke digitale tools voor het voetlicht te brengen die het alle gebouwprofessionals mogelijk maken BIM-gebaseerde digitale modellen te gebruiken. Deelnemers worden vermeld op de PTNB-website van de Franse overheid, opdat design- en constructieprofessionals zich kunnen oriënteren op de beste BIM-softwaretools op de markt.

Naast SCIA Engineer zijn nog drie andere merken van de Nemetschek Group bekroond:

• ARCHICAD 20 (GRAPHISOFTin de categorie "Design Tools"
  • BIM + (Allplanin de categorie "Collaborative or Content Sharing Tools"
  • Solibri Model Checker (Solibrispeciale juryprijs

“Het doet ons plezier dat vier van onze BIM-oplossingen in Frankrijk zijn onderscheiden”, aldus Patrik Heider, woordvoerder en CFOO van de Nemetschek Group. “Onze BIM-oplossingen zijn gebaseerd op openheid. Vanuit deze filosofie streeft Nemetschek ernaar projectinformatie aan iedereen beschikbaar te stellen en digitale projectsamenwerking transparenter en toegankelijker maken voor alle partijen in de waardeketen van onze industrie.”

Over SCIA

Opgericht in 1974, is SCIA vandaag één van ‘s werelds meest vooraanstaande ontwikkelaars van berekenings- en ontwerpsoftware die het Open BIM proces ondersteunt. SCIA Engineer is een geïntegreerde multimateriaal analyse- en ontwerpsoftware voor allerlei soorten projecten. Dankzij het brede scala aan mogelijkheden is het geschikt voor allerlei soorten projecten: het ontwerpen van kantoorgebouwen, industriële installaties en bruggen, allemaal vanuit dezelfde gebruiksvriendelijke omgeving. SCIA is onderdeel van de Nemetschek Group, een wereldwijd toonaangevende softwareleverancier voor de AEC markt (Architecture, Engineering & Construction).

Mr. Cyril Heck
Industrieweg 1007, 3540 Herk-de-Stad (België)

Email: c.heck@scia.net