SCIA AutoConverter. Een doorbraak in automatisering: structuur- naar analysemodel

dinsdag, 16 juni, 2020
Nederlands

Hasselt, België, 16 juni 2020 – Het is met veel plezier dat SCIA de release kan aankondigen van SCIA AutoConverter: een uniek en revolutionair product dat de portfolio van SCIA aanvult en de werkwijze van ingenieurs binnen een samenhangend BIM-proces transformeert.

Bij SCIA, samen met de partners van de Nemetschek Group, begrijpen we dat samenwerking tussen alle disciplines, waaronder architecten, modelleerders, bouwkundig ingenieurs, tekenaars en anderen de kern is voor een veilig en duurzaam ontwerp. Daarom zijn we onafgebroken op zoek naar manieren om de technische workflow te verbeteren en om BIM voor iedereen een praktisch haalbare realiteit te maken, ook voor bouwkundigen.

Hilde Sevens, Chief Executive Officer, SCIA, zegt: “Het belang van BIM in de bouw neemt alleen maar toe. SCIA is altijd een BIM-pionier geweest en vandaag zetten we met SCIA AutoConverter de volgende grote stap. We zijn erg trots dat we als eerste een OpenBIM-oplossing voor bouwkundigen bieden. Dus bereid u voor op verandering, want ingenieurs kunnen nu volledig worden opgenomen in de BIM-workflow, enorm veel tijd besparen en zijn niet meer afhankelijk van een bepaald product."

Bouwkundigen staan aan de zijlijn van de praktische BIM-workflow. Vaak moeten ze modellen opnieuw maken, waarbij ze talloze werkuren besteden aan moeizame, repetitieve taken. Ze moeten veranderingen in het constructiemodel doorvoeren, waarbij ze vaak te maken krijgen met problemen, frustratie en het risico van onvolledige gegevens, terwijl ze hun tijd beter voor andere taken kunnen gebruiken. Namelijk datgene wat ze het liefste doen: berekenen en analyseren.

SCIA AutoConverter is een snel, nauwkeurig en betrouwbaar hulpmiddel waarmee bouwkundigen constructiemodellen vanuit elke 3D-constructiesoftware kunnen converteren en hoogwaardige en nauwkeurige analysemodellen kunnen maken. De software biedt:

SCIA AutoConverter BETERE BIM – bouwkundigen geïntegreerd in BIM ​
Bouwkundigen en modelleerders kunnen nu effectief samenwerken in een gebruiksvriendelijke OpenBIM-workflow. Met een cloudgebaseerde applicatie converteren ingenieurs 3D-constructiemodellen snel in hoogwaardige analysemodellen, vanuit elke CAD-software.

SCIA AutoConverterAUTOMATISERING – bespaar tijd, geen hermodellering
Elk 3D-constructiemodel kan automatisch in een hoogwaardig en nauwkeurig analysemodel worden geconverteerd. Geen tijdverspilling door opnieuw modelleren en opnieuw invullen van gegevens.

SCIA AutoConverterCONTROLE – ingenieurs hebben de controle over het analysemodel
U hebt de volledige controle over het genereren van het analysemodel. Met de eenvoudige ingebouwde workflow controleert en valideert u het model en produceert u in no-time een analysemodel dat u kunt vertrouwen.

SCIA AutoConverterSAMENWERKING – eenvoudig revisiebeheer
U kunt nu samenwerken via een centraal cloudplatform voor opslag en beheer, aangedreven door BIMPLUS, waarbij alle deelnemers toegang hebben tot de meest actuele informatie. Dankzij het ingebouwde revisie- en wijzigingsbeheer worden alle wijzigingen van het constructiemodel automatisch bijgewerkt in het analysemodel, zonder dat analysegegevens verloren gaan. Daarnaast zijn alle wijzigingen van het analysemodel zichtbaar en traceerbaar in het constructiemodel.

Nigel Rees, Business Strategy Manager en Strategic Project Lead van Allplan, zegt: “De combinatie van Bimplus van Allplan en AutoConverter van SCIA biedt een open en geïntegreerde BIM-workflow, waarmee ingenieurs en modelleurs vanuit elk bronbestand analytische methoden kunnen ontwikkelen die een hogere nauwkeurigheidsgraad hebben dan ooit hiervoor. Dit beantwoord aan de vraag van al onze klanten naar een betrouwbare oplossing. Het samenwerkingsverband tussen SCIA en Allplan zorgt voor een bundeling van vele jaren ervaring. Samen leveren we een baanbrekende technologie, waarmee we de branche weer eens flink opschudden.”

Met de modellen die in de cloud worden opgeslagen en gedeeld, heeft iedereen in het projectteam altijd en overal toegang tot de gegevens. SCIA AutoConverter is een echt globaal samenwerkingsplatform, waarmee modelleerders kunnen modelleren en bouwkundigen kunnen bouwen.

Herman Oogink, Head Strategic Alliances, SCIA, zegt: “We hebben een unieke oplossing gebouwd voor ingenieurs die in een samenhangende BIM-workflow werken. Met onze speciale webapplicatie kunnen ingenieurs een constructiemodel, gemaakt in een willekeurig CAD-systeem, converteren in een analysemodel. Een van de voordelen van onze oplossing is, dat de ingenieur de volledige controle heeft over het genereren van het analysemodel. Dit is van belang omdat het analysemodel de verantwoordelijkheid van de ingenieur is, en de resultaten onder zijn of haar verantwoordelijkheid vallen. Het is dus erg belangrijk om de volledige controle hierover te hebben."

Bent u klaar voor verandering?

Ga naar www.scia.net voor meer informatie over SCIA AutoConverter.

Over SCIA

SCIA is in 1974 opgericht en is inmiddels een van de meest toonaangevende ontwikkelaars van software voor bouwkundige analyse en ontwerp met ondersteuning voor het Open BIM-proces. SCIA is een volwaardige dochteronderneming van de wereldwijd opererende Nemetschek Group, een toonaangevende aanbieder van software voor architectuur, engineering en de bouw, en de enige ondernemingsgroep voor de complete levenscyclus van bouwkundige en infrastructurele projecten. SCIA heeft momenteel meer dan 5 miljoen klanten wereldwijd.  Het kerndoel van SCIA is gebruikers te helpen bij het maken van de beste bouwkundige ontwerpen. Het bedrijf bereikt dit via een proces van onafgebroken verbeteringen, innovaties en feedback van klanten om krachtige, geavanceerde software te maken.

SCIA Engineer is een geïntegreerde software voor het analyseren en ontwerpen van multimateriaalconstructies voor uiteenlopende gebouwen. Dankzij het brede scala aan functies is het de ideale partner voor het ontwerpen van kantoorgebouwen, industriële installaties, bruggen en andere projecten en dat allemaal binnen dezelfde gebruiksvriendelijke omgeving. De software wordt aangedreven door het enthousiaste en toegewijde team van bouwkundigen van SCIA. SCIA Engineer ondersteunt Open BIM en is gecertificeerd voor IFC voor zowel importeren als exporteren.

Contactinformatie

SCIA NV